Ulnar Sinir Hasarı


Geçirdiğim kaza sebebiyle oluşan kırıklarımın ameliyatı sonrasında bir uyandım ki sol elimde iki parmak yok. Aslında var. var ama ben hissetmiyorum. avucumun yarısında, yüzük parmağım ve serçe parmağımda his gitmiş. 1-2 ay içerisinde elimdeki ödem gittiğinde acı gerçek ortaya çıkıyor. eldeki kaslar erimeye başlamış. parmaklarını açmaya kapamaya gücün yok. avucunun içinde tendonların görünüyor. dışında tarak kemikleri ızgara gibi. baş parmağın ile işaret parmağın arasındaki perde yok olmuş. elin 90 yaşındaki bir dede gibi görünüyor. 
işte bu bir ulnar sinir hasarıdır. 




Tedavi için; zaman gerekiyor öncelikle ve sabır. Aynı zamanda sıkılmadan, bıkmadan, usanmadan çalışmak.
1. eşiniz, dostunuz, ananız, babanız olmuyorsa fizyoterapist, masör. hiç olmuyorsa kendi başına dirsekten parmaklarına kadar masaj yapılacak.
2. sıcak-soğuk uygulaması: günde 3 kez yapabiliyorsan daha fazla. 2 leğen al birine sıcak su. diğerine buz gibi soğuk su koy 2 dakika soğuk su da beklet 2 dakika sıcak suda. bunu 4-5 defa uygula.
3. havlu, halı gibi dokulu yüzeylere devamlı dokun, sürün okşa. Beynine sinyal gitmeli.
4. B vitaminleri. sinirlerini tedavi edecek, besleyecek olan vitaminlerdir. Beneday öneririm. b vitaminleri topluca bu ilaçtadır.
5. Asla hareketi ve egzersiz yapmayı bırakma. oyun hamurlarıyla oyna, lastik ile parmaklarını güçlendir. egzersiz topu sık, tespih çek ne yap ne et hareketi asla bırakma. çünkü bu sinir hasarı kaslarını çok çabuk eritiyor dostum. Ve geri dönüşü yok.

Gideceğin Doktor ne Ortopedi ne de Plastik Cerrahi. Gideceğin yer "El bilek ve Mikro cerrahi" bölümüdür. Önereceğim Doktorlar ise Gaziosmanpaşa hastanesinden Doç.Dr. Berkan Mersa ve Doç.Dr. İsmail Bülent Özçelik tir.

Yorumlar

  1. Merhaba geçmiş olsun 🙏 sizinle diyaloğa geçmek istedim,ekşi sözlükte okudum,orada hesabım olmadığı için buradan yazdım.ben de 1 ay önce beyin ameliyatı oldum.
    Üç gün önce anlam veremedigim bir şekilde sol elimde yüzük ve serçe parmagim uyuştu ve hala da öyle ne yapabilecegimi bilmiyorum çok panigim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ve 1 yıl geçti.

3- HASTANEDEKİ İLK ANLAR